راهنمای خرید لوازم و تجهیزات دندانپزشکی

سپیده ملکی 1401/01/24
لوازم دندانپزشکی مستردندون

تجهیزات دندانپزشکی از مهمترین اجزا هر مطب و کلینیک برای پزشک و بیمار محسوب می شود.به همین دلیل کیفیت این تجهیزات تاثیر مثبتی در راحتی پزشک و افزایش میزان موفقیت کار دارد. در صورت بی کیفیت بودن مواد ممکن است مهارت دندانپزشک زیر سوال برود،از همین رو یکی از دغدغه های پزشکان خرید تجهیزات دندانپزشکی با کیفیت و به روز کردن این ابزار و تجهیزات است.

از آنجایی که  ممکن است افراد در بازار فروش تجهیزات دندانپزشکی با مواد بی کیفیت و یا فیک رو به رو شوند، در این مقاله قصد داریم نکاتی که اطلاعات شما را در زمینه خرید تجهیزات دندانپزشکی بالا می برد را ذکر کنیم.همچنین  در ادامه به معرفی برخی از این تجهیزات می پردازیم.

 

نکات مهم در هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی

قبل از خرید هر تجهیزاتی، انجام تحقیقات کامل برای تعیین روش های دیگر و اطلاع از آخرین محصولات موجود در بازار بسیار مهم است. برخی از آنها عملکردهای مشابهی را انجام می دهند در حالی که برخی دیگر پیشرفته تر هستند. 

-از آنجایی که طیف گسترده ای از محصولات در دسترس است که توسط شرکت های مختلف ساخته شده است، قیمت نباید عامل تعیین کننده برای خرید باشد.در حالی که قیمت ها را مقایسه می کنید بحث کیفیت  برایتان مهمتر باشد.

-از وجود گارانتی در محصولات اطمینان حاصل فرمایید.زیرا این ضمانت نامه نشان از کیفیت تجهیزات دارد.و در صورت خرابی و یا آسیب هزینه برای شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

– از توصیه دندانپزشکان با تجربه استفاده کنید. ببینید سایر دندانپزشکان در مورد برندها و همچنین محصولات خاص چه فکر می کنند. آنها در گذشته از چه چیزی با موفقیت استفاده کرده اند؟ زیرا آنها می توانند در مورد مزایا و معایب یک محصول شما را راهنمایی کنند. 

-ابزار و تجهیزات دندانپزشکی مورد نیاز خود را از فروشگاههای معتبر خریداری کنید.تا خدمات بهتری دریافت کنید

-اگر شما قصد خرید آنلاین تجهیزات دندانپزشکی را دارید .فروشگاهی را انتخاب کنید که خدمات متمایزی نسبت به رقبا داشته باشد مثلا پشتیبانی 24 ساعته آنلاین،ضمانت بازگشت محصول،ارسال درب منزل ، تنوع محصولات  و همچنین تخفیف روی برخی از کالاها.

تجهیزات دندانپزشکی مستردندون

 

معرفی برخی از تجهیزات دندانپزشکی

-ابزار معاینه و تشخیص: اینها ابزارهایی هستند که بیشتر در طول یک روز معمولی در مطب مورد استفاده قرار می گیرند و آنها را به برخی از مهم ترین لوازم برای استارتاپ های دندانپزشکی تبدیل می کند. این ابزارها امکان معاینه کامل دهان بیمار را فراهم می کنند.برخی از معاینه و  ابزار تشخیصی خاص  عبارتند از:

  • آینه دندانپزشکی
  • پنس دندانپزشکی
  • سوند دندانپزشکی

-هندپیس های دندانپزشکی: هندپیس ها در دندانپزشکی کاربردهای بسیاری دارند و همچنین مدل های مختلفی دارند.برای انجام روش های معمول دندانپزشکی مانند برداشتن پوسیدگی،پولیش و… مورد استفاده قرار می گیرد.

-فرزهای دندانپزشکی:جز مهمترین و اصلی ترین ابزارهای دندانپزشکی هستند.فرز دندانپزشکی نوعی مته است که در یک هندپیس مورد استفاده قرار می گیرد.که از جنس های مختلف ساخته می شود و تنوع بسیاری دارند.که پزشک با توجه به نیاز خود آن را انتخاب می کند.


برای انتخاب بهتر فرزها توصیه میکنیم مقاله ((فرزهای دندانپزشکی و انواع مختلف آن)) را حتما مطالعه کنید.


-انبرک دندانپزشکی:یا همان کاوشگر دندان نامیده میشود. که از آن برای یافتن پوسیدگی دندان ها و همچنین بیماری های لثه استفاده می شود.این نوع انبرها دارای دسته بلند و سرهای تیز و ضخیمی هستند.

-تجهیزات اندودنتیکس:به ابزارهایی که برای درمان ریشه دندان به کار برده می شود، تجهیزات اندو می گویند.

– تجهیزات ترمیمی:هنگامی که دندانپزشکان نیاز به ترمیم دندان دارند، از ابزار و مواد ترمیمی استفاده می کنند.مانند کامپوزیت،دیسک پرداخت و …

-لوازم یکبار مصرف:لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی یکی از پرکاربردترین و ضروری ترین ابزارهای دندانپزشک بوده و برای استفاده عمومی مصرف می شوند.لوازم یکبار مصرف زیادی وجود دارند ماند دستکش،رول پنبه،سر سوزن و…

-تجهیزات استریل: استریلیزاسیون وسایل دندانپزشکی و کنترل عفونت یکی از مهم ترین موضوعات در حوزه بهداشت است که باید رعایت شود. دندانپزشکان با انواع مواد ضدعفونی کننده و دستگاه‌ها ابزارهایشان را ضدعفونی می‌ کنند.

اصول نگهداری از تجهیزات دندانپزشکی

یکی از مواردی که بعد از خرید تجهیزات باید به آن توجه داشته باشید همین موضوع است که در این مقاله ((اصول نگهداری از تجهیزات دندانپزشکی)) تمام جزییات را برای شما شرح دادیم.

کلام آخر

در مجموع، تجهیزات دندانپزشکی مختلفی وجود دارد که توسط متخصصان دندانپزشکی برای ارائه خدمات با کیفیت مراقبت از دندان، برای بیماران استفاده می شود.

اگر شما قصد راه اندازی مطب و یا خرید لوازم و تجهیزات دندانپزشکی را دارید می توانید با مراجعه به وبسایت مستر دندون، تجهیزات مورد نیاز خود را با بهترین قیمت تهیه کنید. همچنین اگر برای خرید تجهیزات دندانپزشکی سوالی دارید می توانید با شماره 02128421448 تماس بگیرید.پشتیبانی فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی مستر دندون پاسخگوی تمام سوالات شما عزیزان می باشد.

 

 

 

 

1 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.