خرید لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی

سپیده ملکی 1401/02/24
لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی

همه متخصصان دندانپزشکی موظفند محیطی امن برای بیماران خود فراهم کنند. این قانون مستلزم رعایت صحیح اقدامات بهداشتی است. برای انجام این کار، دندانپزشک باید برای هر بیمار از تجهیزات استریل شده ا

استفاده کند.استفاده از لوازم دندانپزشکی یکبار مصرف به علت کنترل بیماری های عفونی و واگیردار ضروری است.


جهت خرید لوازم دندانپزشکی یکبار مصرف کلیک کنید.


چرا استفاده از لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی ضروری است؟

اگر کلینیک شما دارای وسایل دندانپزشکی قابل استفاده مجدد است، تعجب آور نیست که بدانید باید برای هر بار استفاده استریلیزاسیون مناسب انجام شود. هر فرآیند اتوکلاو صد در صد دقیق نیست. گاهی اوقات، خطای انسانی ممکن است اتفاق بیفتد، که باعث ترس بیشتر از آلودگی متقابل می شود. علاوه بر این، اتوکلاو به زمان، تلاش و هزینه بیشتری نیاز دارد.

یک متخصص دندانپزشکی ممکن است از کیت های دندانپزشکی یکبار مصرف آماده استفاده کند که معمولاً به عنوان ابزار دندانپزشکی یکبار مصرف شناخته می شود. به طور معمول، تعداد قابل توجهی از ویزیت های دندانپزشکی شامل معاینات عمومی است. هر ویزیت دندانپزشکی بین پنج تا پانزده دقیقه طول می کشد. بنابراین، به جای استریل کردن مداوم ابزارهای دندانی پس از هر بیمار،استفاده از ابزارهای دندانپزشکی یکبار مصرف منطقی تر خواهند بود

استفاده از لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی آسایش بیمار را فراهم می کند. دانستن اینکه آنها ابزارهای یکبار مصرف را برای رویه درمان خود خواهند داشت، به آنها اطمینان می دهد که از انتقال بیماری های واگیردار جلوگیری می شود.در نتیجه به از بین بردن اضطراب آنها کمک می کند.

 

لوازم مصرفی دندانپزشکی-مستردندون

لوازم دندانپزشکی یکبار مصرف چیست؟

ابزارهای دندانپزشکی یکبار مصرف ابزارهایی هستند که به طور خاص برای جایگزینی وسایل قابل استفاده مجدد طراحی شده اند . این ابزار از مواد درجه یک و مناسب برای انواع روش های دندانپزشکی تشکیل شده است. اغلب ابزارهای دندانپزشکی یکبار مصرف ترکیبی از پلاستیک و فلز را ارائه می دهند. این ترکیب منحصر به فرد ابزاری بادوام و قوی و در عین حال مقرون به صرفه را فراهم می کند. 

لوازم یکبار مصرف در دندانپزشکی کدامند؟

-آینه یکبارمصرف دندانپزشکی

-ماسک سه لایه

-گاز دندانپزشکی

-سر سوزن

-سر ساکشن

-دستکش یکبار مصرف

-تجهیزات پوششی یکبار مصرف

-روکش یونیت

-فیلم رادیو گرافی

-نخ زیر لثه

-انواع تری

-جای رول پنبه

–سینی یکبار مصرف دندانپزشکی

-سوند یکبار مصرف

از لوازم دندانپزشکی یکبار مصرف مجدد استفاده نکنید؟

طبق تعریف، دستگاه یکبار مصرف به وسیله ای گفته می شود که برای استفاده فقط برای یک بیمار طراحی شده و سپس باید دور انداخته شود. ممکن است وسیله ای باشد که در برابر گرما مقاوم نباشد، مانند آینه های دهانی یکبار مصرف، سرک های تخلیه پلاستیکی یا سرنگ های سرنگ هوا/آب. از آنجایی که وسیله فقط برای یک بار استفاده طراحی شده است، ایمنی و کارایی آن برای چندین کاربرد و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا گرما در حین پردازش مجدد و استریل کردن آزمایش نشده است. تمیز کردن دستگاه نیز ممکن است بسیار دشوار باشد،و خطر آلودگی متقابل بیمار به بیمار را ایجاد کند.

رهنمودهای کنترل عفونت CDC،(مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ) همچنین در چندین دستورالعمل خود برای کنترل/پیشگیری از عفونت در دندانپزشکی و همچنین مراقبت های بهداشتی به طور کلی به استفاده مجدد از وسایل یکبار مصرف می پردازد. CDC بیان می کند که یک وسیله یکبار مصرف ،برای استفاده یک بیمار طراحی شده و سپس باید دور انداخته شود، نه اینکه برای استفاده در بیمار دیگر پردازش شود.

مقررات FDA و دستورالعمل های CDC به وضوح استفاده مجدد از اقلام یکبار مصرف را ممنوع می کند.

کلام آخر

ایمنی بیمار باید همیشه در اولویت باشد. به خطر انداختن ایمنی بیمار برای صرفه جویی در هزینه با استفاده مجدد از اقلام یکبار مصرف دندانپزشکی، عملی غیرقابل قبول است.

شما می توانید لوازم مصرفی دندانپزشکی مورد نیاز خود را به صورت آنلاین از وبسایت مستر دندون سفارش دهید.

فروشگاه مستر دندون  به شما این امکان را می دهد تا توضیحات و مشخصات محصول را به خوبی مشاهده کنید تا تجهیزات دندانپزشکی مطب خود را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.




 


 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.