مهمترین تجهیزات دندانپزشکی

سپیده ملکی 1401/04/06
تجهیزات دندانپزشکی-مستر دندون

اگر شما به تازگی قصد راه اندازی و یا ارتقا کلینیک دندانپزشکی را دارید. مهمترین کاری که باید انجام دهید تهیه تجهیزات مورد نیاز می باشد که در ارائه خدمات درمانی با کیفیت به بیماران کمک می کند. اولین کاری که باید انجام دهید لیستی از کاربردی ترین و مهمترین تجهیزات دندانپزشکی را بنویسید.در ابتدای کار سراغ تجهیزات فانتزی و غیر ضروری نروید و با تجهیزات اولیه شروع کنید و به تدریج ارتقا دهید.

در ادامه این مقاله  لیست کاربردی ترین و مهمترین تجهیزات دندانپزشکی را معرفی می کنیم:

یونیت دندانپزشکی

یکی از مهمترین تجهیزات هر کلینیک دندانپزشکی است. انتخاب یونیت دندانپزشکی برای مطب شما، مهم است که نیازهای بیمار، دستیار دندانپزشک و دندانپزشک را در نظر بگیرید. صندلی های بیمار دندانپزشکی با کیفیت باید ارگونومیک باش و تجربه مثبتی را برای بیمار فراهم کند. این به این معنی است که باید دارای بالشتک راحت و دارای دسته های متحرک باشد تا بیماران بتوانند به راحتی روی آن بنشینند و پیاده شوند. از آنجاییکه یونیت های دندانپزشکی شامل قسمت های مختلفی می باشد هنگام خرید باید به تمام اجزا آن توجه کنید.

هندپیس های دندانپزشکی

از هندپیس ها برای انجام کارهای مختلف دندانپزشکی استفاده می شود.  هندپیس ها ابزار ضروری برای هر مطب دندانپزشکی به شمار می آیند.هنگام انتخاب هر هندپیس دندانپزشکی، اولین نکته ای که باید در نظر بگیریم این است که برای انجام چه کاری به هندپیس نیاز داریم. هندپیس های پرسرعت برای آماده سازی دندان ها استفاده می شود در حالی که هندپیس های کم سرعت اغلب برای تکمیل و پرداخت ترمیم ها استفاده می شود. بسیاری از سیستم‌های هندپیس الکتریکی می‌توانند در سرعت‌های بالا و پایین کار کنند. هنگام کار با هندپیس به وزن، تعادل، اندازه سر هندپیس توجه کنید که حین استفاده چه احساسی در دست شما دارد.

تجهیزات معاینه

تجهیزاتی هستند که دندانپزشک از آن برای معاینه افراد استفاده می کند.مانند: آیینه،پنس ، سوند دندانپزشکی، اسپاتول و…

تجهیزات استرلیزاسیون

استرلیزاسیون برای جلوگیری از گسترش عفونت و سلامت بیماران یک امر حیاتی می باشد. بنابراین استفاده از تجهیزات استرلیزاسیون با کیفیت به شما کمک می کند تا در این فرایند موفق عمل کنید. این تجهیزات استریلیزاسیون علاوه بر از بین بردن آلودگی مقاطع و تضمین سلامت بیماران، خطر آسیب ناشی از شستشوی دستی ابزارهای دندانپزشکی تیز را نیز کاهش می دهد.

تجهیزات اندودنتیک

به تجهیزاتی که دندانپزشک از آن برای درمان ریشه دندان بیماران استفاده می کند،تجهیزات اندودنتیک می گویند. که یکی از پرکاربردترین تجهیزات در هر مطب است مانند فایل های روتاری، گوتا پرکا، سیلر و…


جهت خرید مواد اندو اینجا کلیک کنید.


لایت کیور

لایت کیور دندانپزشکی جز ضروری ترین تجهیزات در درمان های ترمیمی می باشد.دستگاه لایت کیور با تولید نور مرئی باعث می شود مواد کامپوزیت سفت شود.

فرزها

یکی از تجهیزات پرکاربرد  است که بر روی هندپیس ها و یا توربین ها متصل می شوند.فرز ها از جنس های مختلفی ساخته شده اند. از آن ها برای کارهایی مثل تراش، پرداخت و پالیش و… استفاده می شود.

وسایل یکبار مصرف دندانپزشکی

استفاده از لوازم یکبار مصرف به بیمار اطمینان خاطر می دهد که از انتقال بیماری های واگیر دار جلوگیری می شود. و این لوازم جز پر مصرف ترین لوازم در مطب می باشند مانند: دستکش یکبار مصرف، پیشبند و روکش یونیت، ماسک، سر ساکشن، مایع ضدعفونی سطوح و مایع ضدعفونی ابزار، سر سوزن،سینی یکبار مصرف،گاز دندانپزشکی و …


جهت تهیه لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی کلیک کنید.


هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی به چه نکاتی توجه کنیم؟

وقتی به دنبال خرید تجهیزات جدید برای خود هستید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید،بسته به نوع تجهیزات نکاتی که باید در نظر بگیرید متفاوت است. ما در مقاله (( راهنمای خرید لوازم و تجهیزات دندانپزشکی )) این نکات را توضیح داده ایم. جهت مطالعه روی آن کلیک کنید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با لیست مهمترین تجهیزات دندانپزشکی آشنا کنیم. یادتان باشد برای خرید تجهیزات خود فروشگاه معتبری را انتخاب کنید تا بتوانید با اطمینان خاطر بهترین لوازم را تهیه نمایید.

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.