دلیل سفت نشدن مواد قالبگیری

سپیده ملکی 1400/12/16
مواد قالبگیری-مستردندون

خیلی اوقات هست که هر چقدر جنس مواد قالبگیری مورد استفاده شما خوب هم باشد اما باز می بینید که ماده قالبگیریتون به خوبی ست نمی شود یا خیلی دیر ست می شود.در این مقاله دو دلیل اصلی این مسئله را بررسی می کنیم.تا انتهای مقاله را بخوانید.

دلیل اول ست نشدن مواد قالبگیری

دلیل اول می تواند مربوط به استفاده از نوع دستکش  لاتکس شما باشد.همانطور که می دانید سیلیکون های افزایشی در این مواد ادیشنال خیلی حساس به لاتکس هستند.امکان دارد میزان حساسیت همه ی برند ها به یک اندازه نباشد. در بعضی از برندها با اینکه قیمت خیلی بالایی هم دارند اما ممکن است نسبت به دستکش های لاتکس حساسیت داشته باشند. و شما برای اینکه این مسئله را رفع کنید باید از دستکش های نیتریل یا دستکش  ونیل و یا دستکش یکبار مصرف و یا حتی با دست این کار را انجام دهید.

دستکش لاتکس باعث می شود که اون ست شدن کامل انجام نشود.

دلیل دوم ست نشدن مواد قالبگیری

دلیل دوم دما می باشد.باید بدانید که هرچقدر دما پایین تر باشد ماده قالبگیری دیرتر ست می شود.اگر ماده را در داخل یخچال نگه داری می کنید،سعی کنید صبح از یخچال بیرون بیاورید تا با محیط هم دما شود و یا یکم در منطقه گرمتر قرار بدهید.


برای خرید ست قالبگیری  و آلژینات کلیک کنید.


 

توصیه می شود جهت مطالعه بیشتر مقاله های (( آلژینات های دندانی و نکاتی برای قالبگیری بهتر )) و (( قالبگیری در دندانپزشکی )) را حتما بخوانید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.