راهنمای خرید آلژینات دندانپزشکی

سپیده ملکی 1401/07/26
خرید آلژینات دندانپزشکی

آلرژینات یکی از ترکیبات پرکاربرد در حوزه دندانپزشکی و دندانسازی محسوب می شود. استفاده گسترده از این ماده مصرفی در میان دندانپزشکان سبب شده که خرید آلژینات دندانپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

آلژینات دندانپزشکی چیست و چه کاربردی دارد؟

آلرژینات یک ماده بیوپلیمری با ساختاری تجدیدپذیر است و از میانه قرن بیستم میلادی تا امروز در زمینه های مختلف علمی و تخصصی دندانپزشکی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از دلایل محبوبیت این ماده بیوپلیمری، روش ساخت ساده و قیمت مناسب آن است. آلژینات زاویه ترشوندگی پایینی دارد و در ساخت ایمپرشن در قوس کامل دندان به کار برده می شود. در فرآوری این ماده از ترکیبات موجود در دیواره سلولی جلبک های دریایی قهوه ای استفاده شده است. این ماده به دلیل قابلیت تجزیه پذیری، جذب بالای آب و سازگاری با محیط زیست در بخش های دیگری از صنعت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین دلیل خرید آلژینات دندانپزشکی کاربرد وسیع این ترکیب بیوپلیمری در صنایع مختلفی از جمله داروسازی، ساخت کاغذ، محصولات آرایشی و مواد قوام دهنده غذایی است.

آشنایی با ویژگی های آلژینات دندانپزشکی

هنگام خرید آلژینات دندانپزشکی بهتر است از مشخصات و ویژگی های این ترکیب شناخت کافی داشته باشید. یکی از نقاط قوت این ترکیب، ویژگی های منحصر به فرد آن است. کاربرد اصلی آلژینات دندانپزشکی در قالب گیری دندان است. کیفیت بالا، استفاده آسان و فرمولاسیون خاص از مهم ترین ویژگی های این محصول به شمار می آیند. حرارت دادن و یا سرد کردن این ماده نیازی به دستگاه ندارد و در هر محیطی قابل استفاده است. ساختار پودری و ترکیب راحت این ماده با آب یک ویژگی مهم محسوب می شود. آلژینات دندانپزشکی اصطلاحاً هایپو آلرژن و حساسیت کمتری به وجود می آورد و در زمان استفاده، بیماران احساس ناراحتی و یا شکایتی ندارند. آماده سازی آلژینات پیچیدگی خاصی ندارد. یکی از دلایل خرید آلژینات دندانپزشکی، قالب گیری آسان، ایمپرشن دقیق دندان ها و قیمت مناسب این ترکیب است. همچنین در زمان ترکیب امکان اضافه کردن مواد ضدعفونی به آن وجود دارد. خرید لوازم مصرفی دندانپزشکی از جمله خرید کامپوزیت و آلژینات اهمیت بالایی در این حرفه دارد.

آلژینات دندانپزشکی-مستر دندون

آلژینات دندانپزشکی یک ایمپرشن دقیق و با جزئیات بالا از دندان ها و لثه ها فراهم می آورد.

 

خرید آلژینات دندانپزشکی و روش استفاده

خرید آلژینات دندانپزشکی به دلیل کاربردهای فراوان این ماده در تولید صنایع دارویی اهمیت فراوانی دارد. هنگام استفاده از این ترکیب باید ابتدا به برند و نوع آلژینات توجه کرد. سپس حجم آب را برای ترکیب مشخص نمود. پس از مخلوط کردن آب با پودر در مدت زمان مشخص (اغلب 35 ثانیه)، ظرف حاوی آلژینات را به خوبی تکان می دهیم تا بافت روان و نرمی به دست آید. در این مرحله، ترکیب به دست آمده را بر روی قالب مورد نظر می ریزیم. قالب را در دهان بیمار قرار می دهیم و برای شکل گرفتن و قالب گیری آلژینات آن را فشار می دهیم. به طور معمول، حدود یک دقیقه زمان برای مرحله قالب گیری نیاز است. به یاد داشته باشید که کارکرد این ماده با توجه به برند مورد استفاده، متفاوت است. بنابراین پس از خرید آلژینات دندانپزشکی، و پیش از استفاده از آن، اطلاعات نوشته شده روی بسته بندی محصول حتماً مطالعه شود. همچنین شرایط نگهداری این ماده باید در محل خشک و خنک باشد.

آلژینات دندانپزشکی-مستردندون

پودر و قالب آلژینات دندانپزشکی

 

مزایای خرید آلژینات دندانپزشکی

امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و نیاز گسترده به خدمات دندانپزشکی، انواع لوازم مصرفی و تجهیزات دندانپزشکی تولید و به بازار عرضه می شود. هر یک از این تجهیزات و مواد مصرفی بر اساس متریال ساخت و نوع ترکیبات از نقاط قوت و ضعفی برخوردار هستند. این امر سبب شده که انواع متعددی از مواد قالب گیری دندانپزشکی در دسترس باشد. هنگام خرید آلژینات دندانپزشکی باید مزایای استفاده از این محصول را در مقایسه با انواع دیگر مواد قالب گیری مورد توجه قرار داد. یکی از مهم ترین مزایای از این محصول می توان به کیفیت و ساخت استاندارد آن اشاره کرد. آلژینات پرکاربردترین ماده قالب گیری در دندانپزشکی است. سازگاری مناسب بافت، مقاومت در برابر آسیب، ثبت دقیق جزئیات، کارکرد موثر در مدت کوتاه، سهولت در مخلوط، دسترسی آسان و راحتی بیمار از دیگر مزایای خرید آلژینات دندانپزشکی به شمار می آیند. همچنین بسیاری از مراکز درمانی به علت قیمت مناسب و مقرون به صرفه به راحتی می توانند این ماده را تهیه نمایند.

آشنایی با معایب آلژینات دندانپزشکی

انتخاب لوازم مصرفی و خرید تجهیزات دندانپزشکی همواره یکی از دغدغه های چالش برانگیز برای دندانپزشکان محسوب می شود. از این رو، انتخاب و خرید آلژینات دندانپزشکی مناسب و توجه به نقاط ضعف آن اهمیت بسیاری دارد. یکی از معایب اصلی این ترکیب پایداری ابعادی ضعیف آن است. به بیانی دیگر، ماده به کار رفته در قالب تا مدت زمان کوتاهی می تواند ایمپرشن و جزئیات مورد نظر را با دقت حفظ کند. لازم به یادآوری است که مدت زمان پایداری با توجه به نوع آلژینات مورد استفاده از دو ساعت تا دو هفته می تواند متغیر باشد. مقاومت پایین در برابر فشار و امکان از هم گسستگی ترکیب از دیگر معایب آلژینات محسوب می شود. این ماده قابلیت انحلال پذیری بالایی دارد. بنابراین این احتمال وجود دارد که با قرار گرفتن در معرض محلول های آبی و جذب آب، دچار تغییرات ابعادی شود. هرچند در مواجهه با محلول های ضد عفونی و در زمان کمتر از ده دقیقه این اتفاق رخ نمی دهد.

 

نکات مهم در خرید آلژینات دندانپزشکی

در خرید آلژینات دندانپزشکی به نوع، شرکت سازنده و برند محصول توجه شود. آلژینات ها تنوع و انواع مختلفی دارند. در هنگام خرید به رعایت اصول استاندارد، نام دقیق و علمی محصول، تاریخ تولید و انقضا، و نیز موارد احتیاط و هشدارهای روی بسته بندی دقت شود. انتخاب ماده قالب گیری مناسب در حرفه دندانپزشکی امری چالش برانگیز است. در واقع، با توجه به تنوع بالای مواد قالب گیری، باید محصولی انتخاب شود که سطح استاندارد و کیفیت بالایی داشته باشد. به طور کلی، بهتر است در خرید تجهیزات مصرفی دندانپزشکی به بازخوردهای همکاران دندانپزشک، مقالات منتشر شده در وب سایت ها و نظرات بیماران توجه شود.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.