خرید تجهیزات دندانپزشکی

سپیده ملکی 1401/10/11

مقدمه

خرید تجهیزات دندانپزشکی از ملزومات کاری هر درمانگاه دندانپزشکی است. همانطور که همه می دانیم، انجام پروسیجرهای درمانی نیازمند استفاده از لوازم و تجهیزات مختلفی است. برخی از این تجهیزات یکبار مصرف و برخی با توجه به ماهیت شان قابلیت استفاده چند باره دارند. البته بیشتر این تجهیزات یکبار مصرف هستند و نیاز دائمی به خرید آنها وجود دارد. با گسترش دنیای کسب و کار آنلاین دندانپزشکان محترم دیگر نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه های سطح شهر ندارند. به جای آن می توانند تمام این تجهیزات را به طور آنلاین سفارش داده و در محل مطب دندانپزشکی یا هر محلی که تمایل دارند، به آنها تحویل داده شود.

در ادامه قصد داریم شما دندانپزشکان محترم را با انواع تجهیزات دندانپزشکی که از طریق این فروشگاه های آنلاین قابل خریداری است، آشنا نماییم. در این صورت اگر تمایل به خرید تجهیزات دندانپزشکی با سهولت هرچه تمام‌تر را دارید، به مطالعه ادامه این مطلب بپردازید.

خرید تجهیزات دندانپزشکی

 

انواع لوازم دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی ابزارآلاتی هستند که دندانپزشکان محترم به هنگام ترمیم دندان مددجویان خود، از آن ها استفاده می کنند. به هنگام راه اندازی یک مطب دندانپزشکی و یا نوسازی تجهیزات مطب، نیاز به خرید تجهیزات دندانپزشکی خواهیم داشت. تجهیزات مختلفی باید در لیست خرید دندانپزشکان محترم قرار داشته باشد. از جمله این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کامپوزیت ها

کامپوزیت های دندانی، موادی مبتنی بر رزین از جنس شیشه و پلاستیک هستند که کاربرد بسیار زیادی در دندانپزشکی دارند. این مواد هنگامی که در برابر نور محیط و یا نور هالوژن قرار بگیرند، سفت شده و حالت طبیعی دندان را به خود می گیرند. این مواد معمولاً به حالتی طراحی و توسعه می یابند که بتوان آنها را به رنگ دندان اصلی انتخاب و استفاده نمود. کامپوزیت دندانی توسط شرکت های مختلف داخلی و خارجی تولید و عرضه شدند. دندانپزشکان محترم می‌توانند بنا به صلاحدید خود، از بین این مدلها انتخاب نمایند.

تجهیزات حفاظت فردی

حرفه دندانپزشکی به دلیل کار با دهان افراد، دندانپزشکان را در معرض مواجهه با انواع آلودگی ها قرار می دهد. به خصوص پس از همه گیری کرونا اهمیت استفاده از تجهیزات بهداشت و محافظت فردی از جمله ماسک و دستکش در کل جهان پر رنگ تر شد. دندانپزشکان محترم نیز می‌توانند از طریق خرید اینترنتی از یک فروشگاه اینترنتی معتبر این تجهیزات حیاتی حفاظت فردی را خریداری نمایند.

انواع ابزار و لوازم دندانپزشکی

ابزارهای کار دندانپزشکی دسته ای دیگر از تجهیزات هستند که هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی بایستی در اولویت خرید باشند. از جمله این موارد می‌توان موارد پیش‌رو اشاره نمود. گیره فیلم، چراغ الکلی، توربین، ایر موتور، انگل پوش باتن، نازل روغن کاری اینسترومنت، آچار پین، جرم گیر وودپیکر و …

لوازم دندانپزشکی مصرفی

هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی برخی لوازم جنرال و عمومی نیز باید خریداری شود. از جمله این لوازم می توان به موارد زیر اشاره نمود. فیلم رادیوگرافی، سر ساکشن، جای فرز شیشه‌ای، سوند یکبار مصرف، نخ دندان، آمالگام، نوار ماتریکس و …

لوازم قالب گیری

یکی دیگر از تجهیزات حیاتی و لازم هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی، خرید انواع آلژینات است. این ماده را با نام آلژینیک اسید نیز می شناسیم. آلژینات ها موادی هستند که هنگام قالب گیری دندان بایستی از آن ها استفاده نمود. آلژینیک اسید در مدل ها و برندهای مختلفی طراحی شده اند. شما می‌توانید بسته به تجهیزات و تنظیمات دستگاه خود یکی از آنها را انتخاب نمایید.

انواع باندینگ

یکی دیگر از تجهیزات لازم جهت خرید تجهیزات دندانپزشکی، انواع باندینگ است. این باندینگ ها نسل بندی های خاص خود را دارند. این باندینگ ها به طور کلی در چهار نسل با نامهای نسل چهار، پنج ، شش، و هفت معرفی شده است. این نسل بندی ها نمایانگر وجود تفاوت هایی هرچند جزئی در بین این نسل ها است.

خرید تجهیزات دندانپزشکی-مستردندون

سرنگ و سرسوزن

از دیگر تجهیزاتی که همانند سایر مطب های درمانی کاربرد فراوانی دارد، سوزن و سر سوزن طبی است. در فروشگاه آنلاین تجهیزات دندانپزشکی، شما میتوانید انواع سرنگ و سر سوزن را بسته به نیاز مطب درمانی خود، خریداری نمایید.

مواد ضدعفونی کننده.

همانطور که میدانید تجهیزات ضدعفونی کننده یکی از گزینه‌های اصلی هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی است. این مواد ضدعفونی کننده در 3 گروه اصلی ضدعفونی کننده های سطوح، ابزار و دست تقسیم بندی می شوند. به دلیل متفاوت بودن ترکیب موجود در این محلول ها، استفاده از یک مدل برای همه کاربری ها به هیچ وجه توصیه نمی شود‌. به جای آن همواره توصیه شده است که از هر سه مدل این محلول های ضدعفونی کننده تهیه نمایید.

 

قبل از خرید تجهیزات دندانپزشکی چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟

قبل از اقدام به خرید تجهیزات دندانپزشکی بایستی نکاتی را مد نظر قرار دهید. این تجهیزات بایستی خصوصیات بالقوه ای را داشته باشند تا بتوانند به طور طولانی مدت برای شما کار کنند. بنابراین هنگام انتخاب تجهیزات دندانپزشکی جهت خرید توصیه می شود نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • قبل از خرید تجهیزات دندانپزشکی، از عمر مفید آنها مطلع شوید.
  • نحوه کار با این دستگاه ها را به پرسنل خود بیاموزید.
  • تجهیزاتی را انتخاب کنید که در کنار داشتن کارایی مناسب از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار باشد.

 

خرید تجهیزات دندانپزشکی از برترین فروشگاه آنلاین تجهیزات دندانپزشکی کشور.

در این مقاله شما را با خرید تجهیزات دندانپزشکی آشنا نمودیم. برای خرید آنلاین تجهیزات شما بایستی به سراغ فروشگاه های معتبر بروید. یکی از برترین فروشگاههای آنلاین جهت خرید تجهیزات دندانپزشکی، فروشگاه مستر دندون است. این فروشگاه با داشتن شعبه فیزیکی و وب سایت فروشگاهی در حال خدمت رسانی در هر دو مدل حضوری و مجازی می باشد‌. محصولات ارائه شده توسط این شرکت دارای گارانتی بازگشت کالا، ارسال رایگان از طریق پست پیشتاز و پشتیبانی آنلاین همه روزه است.

دندانپزشکان محترم در صورت داشتن هرگونه سوال یا هرگونه مشکلی می‌توانند از طریق راه های ارتباطی مشخص شده در وب سایت با واحد پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایند‌.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.