انواع دستکش های پزشکی و کاربرد آن

سپیده ملکی 1400/09/23
دستکش های پزشکی

دستکش های پزشکی  ابزاری ضروری برای محافظت در کلینیک های دندانپزشکی در برابر هر نوع آلودگی است.اگر شما در زمینه پزشکی مشغول به فعالیت باشید.شما باید از وسایل محافظ مناسب استفاده کنید. آنها خطر انتقال میکروارگانیسم ها به بیماران را کاهش می دهند و بنابراین از انتقال عفونت ها جلوگیری می کنند . آنها هنگام تمیز کردن یا ضد عفونی کردن ابزارهای دندانی، سطوح یا هنگام درمان بیماران ضروری هستند. بنابراین بیشترین استفاده در بخش دندانپزشکی دستکش های یکبار مصرف هستند.

نحوه انتخاب دستکش یکبار مصرف

انواع دستکش های بهداشتی با ویژگی های مختلف وجود دارد.در این مقاله ویژگی های هر نوع دستکش و تفاوت آن ها را به شما می گوییم. و نکاتی را برای شما بیان می کنیم تا شما بهترین انتخاب را با توجه به نیاز خود داشته باشید.

انواع مختلف دستکش

  1. لاتکس
  2. وینیل
  3. نیتریل

دستکش لاتکس

دستکش های لاتکس، دستکش هایی یکبار مصرف هستند،که مقاومت خوبی دارند و در برابر عوامل عفونی موثر هستند. آنها با لاستیک طبیعی، یک ماده بسیار الاستیک و سازگار طراحی شده اند که آنها را به دستکش های قابل تنظیم و راحت تبدیل می کند. آنها می توانند ،پودری یا بدون پودر باشند. 

این نوع دستکش ها به دلیل انعطاف پذیری خوب، برای کارهای حساس عالی هستند ، زیرا دقت بیشتری را با حساسیت لمسی بالا ارائه می دهند.دستکش های لاتکس در برخی از افراد می تواند منجر به واکنش های آلرژیک شود،اما با این وجود جزء پر طرفدارترین دستکش های پزشکی هستند.

دستکش لاتکس

جهت خرید دستکش لاتکس کلیک کنید.

 

دستکش وینیل

این دستکش ها از یک ماده مصنوعی به نام پلی وینیل کلرید ساخته شده اند. این دستکش‌ها عموما ضد حساسیت بوده و برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کنند.دستکش وینیل بر خلاف دستکش لاتکس به دست نمی چسبد بنابراین اگر قصد انجام کاری را دارید که مستلزم دقت لمسی بالاست،این دستکش را به شما توصیه نمی کنیم.از این دستکش‌ها معمولا برای جلوگیری از پخش عفونت و تمیز نگه داشتن دست‌ها در هنگام کار با ابزارها یا تمیز کردن آن‌ها استفاده می‌شوند.آنها می توانند با پودر یا بدون پودر باشند.

دستکش وینیل

جهت خرید دستکش وینیل کلیک کنید.

 

دستکش نیتریل

این دستکش ها از نوعی پلیمر مصنوعی که دارای بافت بسیار محکمی بوده ساخته شده . و نسبت به دستکش لاتکس در برابر پارگی و ساییدگی مقاوم تر هستند.دستکش های نیتریل در برابر انواع مواد شیمیایی مقاوم اند، همین ویژگی باعث شده، آن‌ها به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کار در آزمایشگاه و سالن‌های زیبایی تبدیل شوند.همچنین  این نوع دستکش‌های پزشکی برای افراد دارای حساسیت پوستی بسیار مناسب هستند.

دستکش نیتریل

جهت خرید دستکش نیتریل کلیک کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.