نکاتی برای انتخاب هندپیس دندانپزشکی مناسب

سپیده ملکی 1401/03/08
هندپیس دندانپزشکی-مستردندون

هندپیس ها پرکاربردترین وسیله در دندانپزشکی ترمیمی هستند، اما بسته به برند و مدل هندپیس انتخابی شما می تواند تنوع زیادی در کیفیت، قیمت، طول عمر و پشتیبانی پس از فروش داشته باشد. هندپیس دندانی ابزار مهمی در دندانپزشکی است زیرا نوک‌ها یا فرزهایی را که دندانپزشک در انجام خدمات مختلف دندان‌پزشکی استفاده می‌کند نگه می‌دارد.

از هندپیس ها در دندانپزشکی‌ها برای رفع پوسیدگی دندان و ریشه استفاده می شود، که آن را با ابزار چرخنده‌ای خالی کرده و داخل آن را با موادی مخصوص پر می‌کنند. هندپیس ها نقش مهمی در ترمیم و پرداخت دندان‌ها دارد.

 


برای خرید توربین دندانپزشکی کلیک کنید.


نکات مهم هنگام خرید هندپیس دندانپزشکی

تکنولوژی سر هندپیس: هر چه سر هندپیس کوچکتر باشد دندانپزشک دسترسی و دید بهتری به محل درمان دارد. خریدار باید قطر و ارتفاع سر هندپیس را نیز در کنار توجه به فرز مد نظر قرار دهد.

سرعت و گشتاور: قابلیت ابزار چرخنده برای چرخش در برابر مقاومت  را گشتاور می گویند. گشتاوری که یک هندپیس ارائه می دهد می تواند زمان درمان را به طور چشمگیری کاهش دهد و راحتی درمان را برای پزشک و بیمار به طور یکسان بهبود بخشد.

چراغ دستگاه: بیشتر دندانپزشکان همیشه مایلند دید بهتری از محل درمان داشته باشند، در حالی که دندانپزشک از نورپردازی خارجی استفاده می کند، بسیاری از هندپیس ها اکنون دارای یک نور یکپارچه برای کمک به تامین نور داخل دهانی هستند. به طور معمول از چراغ های هالوژن یا LED استفاده می شود. چراغ‌های LED معمولاً به دلیل عمر کاری طولانی‌تر، نور شدیدتر و تولید گرمای کمتر ترجیح داده می شوند.

مواد سازنده: تولید کنندگان اغلب محصولات خود را از طریق مواد برتر متمایز می کنند. به دنبال بلبرینگ‌های سرامیکی (سخت پوشیده)، بدنه‌های تیتانیومی (محکم‌تر و بادوام‌تر) و پوشش‌های «هوشمند» ویژه برای افزایش چسبندگی باشید.

سر و صدا: یک هندپیس پر سر و صدا می تواند برای بیماران ناراحت کننده باشد. هندپیس های هوا بسیار بلندتر از هندپیس های برقی هستند که به دلیل صدای هوای فشرده است. علاوه بر این، هندپیس های الکتریکی نسبت به توربین های هوایی لرزش کمتری تولید می کنند.

اندازه: هندپیس ها و ملحقات آن مانند فرز و نوک دندان باید با هم سازگار باشند، در غیر این صورت استفاده از آنها بی ارزش خواهد بود. در مورد روش هایی که در مطب خود ارائه می دهید ، ابزارهای دندانپزشکی که استفاده می کنید و اندازه و شکل فرزها و ضمیمه هایی که باید با هندپیس دندانپزشکی که می خواهید خریداری کنید استفاده کنید، فکر کنید. به عنوان مثال، یک دندانپزشک اطفال باید هندپیس هایی با سرهای کوچکتر بخرد تا بتواند در دهان کودک جا شود.

ضمانتنامه: دوره های گارانتی را مقایسه کنید و متوجه شوید که کدام قطعات مشمول گارانتی نمی شوند. قطعات سایش مانند بلبرینگ اغلب تحت ضمانت نامه نیستند. مطمئن شوید که مدت زمان گارانتی را در نظر گرفته اید. معمولاً دوره گارانتی برای یک هندپیس 1 سال است، اما ضمانت های طولانی تری نیز در دسترس است. در مورد مواردی که تحت ضمانت نامه پوشش داده می شود، بپرسید. آیا شامل قطعات می شود؟ و…

مراقبت: روانکاری منظم موثر، عمر مفید هندپیس شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. همه روش های روغن کاری به یک اندازه ساده نیستند. شما باید بتوانید یک هندپیس با فرآیند روانکاری ساده انتخاب کنید که به شما امکان می دهد دستورالعمل های واضح را به طور منظم و آسان دنبال کنید. هرگز از حداکثر دمای توصیه شده اتوکلاو که اجزای هندپیس برای تحمل آن طراحی شده اند، تجاوز نکنید. اگر دستورالعمل های اتوکلاو به درستی رعایت شود، یک هندپیس تولید شده با کیفیت بدون کاهش قابل توجه قدرت یا کارایی از طریق استریلیزاسیون های مکرر به کار خود ادامه می دهد.

قیمت توربین: بودجه می تواند بخش بزرگی از تصمیم خرید باشد، اما نباید عامل تعیین کننده باشد. مهم است که به ارزش طول عمر هندپیس فکر کنید تا هزینه اولیه. تعمیر هندپیس می‌تواند یکی از بزرگترین هزینه‌های روزانه برای اجرای یک جراحی باشد. قیمت توربین با توجه به شرکت سازنده و برند دستگاه و امکانات آن متغیر می باشد

سخن آخر

امیدواریم تمام این نکات شما را در انتخاب هندپیس مناسب کمک کند.همانطور که می دانید دندانپزشکی شغلی حساس است و باید از لوازم و تجهیزات با کیفیت استفاده شود.در این راستا می توانید از کارشناسان مستر دندون کمک بگیرید و لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنید.

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.