در هنگام خرید کامپوزیت به چه مواردی باید دقت کنیم؟

سپیده ملکی 1401/07/11
خرید کامپوزیت-مستر دندون

کامپوزیت چیست؟

این روزها بسیاری از افراد تمایل دارند تا ظاهر دندان های خود را زیبا کنند. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی روش های بسیاری به وجود آمدند که افراد مختلف می توانند از آن ها برای زیبا کردن ظاهر دندان های خود استفاده کنند. در بین تمام روش های موجود، یک روش به نام کامپوزیت دندان وجود دارد که بسیاری از افراد بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند از آن استفاده کنند. به دلیل اشتیاق مردم به زیبا کردن دندان های خود این روزها مطب های دندان پزشکی مملو از افرادی است که به دنبال کامپوزیت کردن دندان های خود هستند.

در این میان مطب های دندان پزشکی برای این که بتوانند رضایت حداکثری مراجعین خود را دریافت کنند، نیاز دارند تا خرید کامپوزیت را تنها از مراکز معتبر تجهیزات دندان پزشکی انجام دهند. اگر به دنبال خرید مواد کامپوزیت درجه یک هستید اما در ارتباط با آن اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خرید کامپوزیت

نکاتی که در هنگام خرید کامپوزیت باید به آن ها توجه داشته باشید

اگر می خواهید اقدام به خرید کامپوزیت دندان نمایید، باید به یک سری از موارد توجه ویژه ای را داشته باشید.

کیفیت مواد کامپوزیت: برای یک خرید خوب و رضایت بخش نیاز است تا به کیفیت مواد کامپوزیت توجه ویژه ای داشته باشید. به طبع کیفیت یک نقش کلیدی و مهمی را در هنگام خرید ایفا می کند.

برند سازنده کامپوزیت: بسیاری از شرکت های تولید کننده تجهیزات دندان پزشکی در دنیا هستند که دست به تولید انواع مواد کامپوزیت می زنند. معمولا کامپوزیت هایی که به دست کشورهای اروپایی مانند استرالیا، سوئیس و… تولید می شوند، کیفیت بسیار بهتری را نسبت به کامپوزیت هایی که توسط سایر کشورها تولید می شوند، دارند.

انتخاب درست کامپوزیت: به دلیل استقبال بیش از اندازه و فراتر از حد تصوری که از کامپوزیت های دندان شد، کامپوزیت های دندان در انواع و اقسام مختلفی تولید شدند. باید در هنگام خرید با کاربرد هر کدام از کامپوزیت ها آشنایی کاملی را داشته باشید تا بتوانید متناسب با نیاز خود اقدام به خرید کامپوزیت نمایید.

استحکام و مقاومت کامپوزیت های دندان: از آن جایی که برای کامپوزیت کردن دندان ها ممکن است به دندان ها فشار وارد شود، باید این مورد را مد نظر قرار دهید و یک کامپوزیت مستحکم را خریداری کنید.

مواد تشکیل دهنده کامپوزیت ها: عمده کامپوزیت هایی که در حال حاضر در دنیا تولید می شوند، از مواد نانو مقیاس که اندازه هایی بین 20 تا 50 نانومتر را دارند، ساخته می شوند. استفاده از مواد کامپوزیت با این اندازه باعث می شود تا بتوان دندان ها را راحت تر شکل داد و عمل پولیش دندان ها را به سادگی هر چه تمام تر انجام داد.

کامپوزیت ips

یک کامپوزیت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر بخواهیم به ریز در خصوص ویژگی های یک کامپوزیت خوب صحبت کنیم، شاید نوشتن 10 صفحه مقاله نیز کم باشد. با این وجود اما برخی از موارد هستند که نقش بسیار مهم تری را نسبت به دیگر موارد دارند.

فرم دهی سریع به دندان ها را می توان از مهم ترین ویژگی های یک کامپوزیت خوب و با کیفیت دانست. این کامپوزیت ها بلافاصله بعد از زمانی که زیر نور لامپ هالوژن قرار می گیرند، سفت می شوند. مزیتی که این کامپوزیت ها دارند در این است که فرد می تواند بعد از انجام عمل کامپوزیت، به کارهای روزمره خود نظیر خوردن غذا، صحبت کردن و… برسد.

منعطف بودن کامپوزیت از دیگر ویژگی های مثبتی است که کامپوزیت های دندان دارند. مواد کامپوزیت باید به گونه ای باشد که در هر ضخامتی امکان استفاده از آن وجود داشته باشد و در عین حال نیز به ابزاری که برای قرار دادن کامپوزیت از آن استفاده می شود، نچسبد.

به هنگام خرید کامپوزیت دندان حتما به این دو مورد توجه حداکثری داشته باشید تا بتوانید از خرید خود راضی باشید. بسیاری از دندان پزشکان به هنگام خرید تجهیزات دندان پزشکی و کامپوزیت اصلا به این مسائل توجه نمی کنند. قبل از اقدام به خرید هرگونه وسیله ای در ابتدا یک نیاز سنجی درست نسبت به خواسته های خود داشته باشید.

از کجا اقدام به خرید لوازم مصرفی دندان پزشکی کنیم؟

تا به این جای مقاله در مورد این موضوع که به هنگام خرید تجهیزات دندان پزشکی به چه مسائلی باید توجه شود، صحبت کردیم. شاید برای شما مخاطب عزیز این سوال به وجود آید که خرید لوازم مصرفی دندان پزشکی را از کجا انجام دهیم تا بتوانیم از خرید خود رضایت داشته باشیم؟ پاسخ دادن به این سوال کار سختی نیست. برای انتخاب یک فروشگاه تجهیزات دندان پزشکی در ابتدا اطمینان حاصل کنید که آن فروشگاه تمامی مجوزهای مربوطه در خصوص فروش انواع تجهیزات دندان پزشکی را دارد. بسیاری از فروشگاه های تجهیزات دندان پزشکی، بدون داشتن مجوز اقدام به فروش محصولات ارزان قیمت و بی کیفیت می کنند. در هنگام خرید حتما تمامی جوانب کار را بسنجید. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان فروش ما در شرکت مستر دندون در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.